Familiáris segédlet

Itt hagyok minden fontos információt a Familiárisok használatával kapcsolatban. Tapasztaltabb játékosoknak valószinűleg nem sok újdonságot fog adni ez a topik, de remélem az új játékosok számára segítségként szolgál. ^^

A familiárisok lényegében tárgyakat szereznek nekünk, amikkel kereskedhetünk a piacon. Mindenki kap egyet a The Origins 3. epizódjában vagy A New Era 2. epizódjában. Ezután bármikor le lehet cserélni, lehet venni másikat a butikban, a piacon vagy lehet találni térképeken.

A jelenleg elérhető összes familiáris listája elérhető erre a linkre kattintva.

Az alábbi képen mindenhez odaírtam mi micsoda, lentebb részletesen kitérek majd mindenre:

Általában a familiárisoknak van tojás-baba-felnőtt formája. Kikeltés előtt csak a tojás formáját látjuk, kikeltés után a baba formáját. Babaként még kisebb az energiája, a szerencséje, és általában gyengébb a teljesítménye. Minden familiárishoz megadnak egyéni feltételeket, amiket teljesíteni kell a felnövesztéséhez. Amint ezt elértük, fel lehet növeszteni a familiárist (ez eldönthető, meghagyható babaként is, nem alakul át magától), ezután megnő az energiája, szerencséje és javarészt a teljesítménye is javul.
Egyes familiárisoknak nincs baba formája, csak tojás és felnőtt, értelem szerűen feltételek sem tartoznak hozzá!

A blogon minden eddigi familiáris megtalálható, mindegyikhez készült kép, itt jelölöm, mi mit is jelent, illetve leteszek egy példa képet is alá.

Ez a familiáris a butikban található meg, ezért kapott egy “Egyéb familiáris” típusú hátteret. Feltüntetem a familiáris nevét, besorolását, kikeltési idejét, a képeit, energiaszintjeit, szerencse skáláját. Élelmét, csaliját (ennek a familiárisnak nincs, mert csak butikban vehető meg), ezeknek az árait és végül a felnövesztéséhez szükséges feltételeket illetve a megtalálási helyet (jelen esetben ez a Butik).

A familiárisok besorolása:
Minden familiáris kap egy besorolást, ahhoz mérten, milyen ritkaságúnak számít (eszerint változnak az adatai is).
A Hétköznapi familiárisok a leggyengébbek
A Ritka familiárisok eggyel fejlettebbek
Az Epikus familiárisok középkategóriások
A Legendás familiárisok pedig magas szintűek

Ezen kívül léteznek Eseményes familiárisok, de ők is mindig a fenti négy kategória szerint vannak besorolva, az teszi őket különlegessé, hogy csupán egy adott eseményen lehet őket megszerezni (kivéve ha eladhatóak a piacon).

Van három familiáris, akik kivételt élveznek szabályok tekintetében:
A három gárdafamiliárist (Hajnali/Éjféli/Déli homunculus) csak az adott gárda tagjai kelthetik ki!

Elnevezés:
Ha kikeltettünk egy familiárist, elnevezhetjük. Ez az adatlapján fog megjelenni, illetve amikor visszajön felfedezőútról de nem talál semmit, ezt a nevet fogja kiírni a rendszer. Ez a név akkor is megmarad, ha visszatesszük a tojásba. Az első név ingyenes, később csak 100 aranyrögért lehet újra átnevezni, érdemes bölcsen választani. Ha a piacról vettük a tojást, és már el volt nevezve, szintén 100 aranyrög az ára, ha át szeretnénk nevezni.

Nem:
A familiárisunk lehet lány, vagy fiú. Egyesek szerint ez hatással lehet a teljesítményére, én ebben nem látok rációt.

Kor:
Azt mutatja meg, hány napja keltettük ki a familiárisunkat. Ha felnövesztettük, vagy visszatesszük a tojásba, ez lenullázódik és újból elkezdi számolni. Ha babaként kerül vissza a tojásba, szintén nullázódik, ezáltal elölről kell kezdeni a felnövesztési folyamatot.

Feltételek:
Minden familiárishoz megadnak egyéni feltételeket, amiket teljesíteni kell a felnövesztéséhez. Amint ezt elértük, fel lehet növeszteni a familiárist (ez eldönthető, meghagyható babaként is, nem alakul át magától), ezután megváltozik a kinézete, megnő az energiája, szerencséje és javarészt a teljesítménye is javul.
A feltételeket muszáj teljesíteni, nem lehet átugrani például a 30-40 napos várakozási időt.
Egyes familiárisoknak nincs baba formája, csak tojás és felnőtt, értelem szerűen feltételek sem tartoznak hozzá!

Familiáris leváltása:
Ha elhatároztuk, hogy leváltanánk a familiárisunkat, akkor először is a meglévőt vissza kell tenni a tojásba, ugyanis egyszerre csak egy familiárisunk lehet nyitva. Egyszerűen a “Visszateszem a tojásba” gombra kell kattintani (vigyázzunk, mivel a rendszer nem kér megerősítést a műveletre, véletlenül soha ne nyomjunk rá). Ekkor választhatunk másik familiárist a készletünkből, amit ki szeretnénk kelteni. Hogy ezt megtehessük, szükségünk lesz keltetőre, amit csak a butikból tudunk megvásárolni, nem eladható a piacon. Ha megvan a keltető, kiválasztjuk a familiárist, akkor már csak a meghatározott időt kell megvárni, míg kikel. Ezt aranyrögért cserébe átugorhatjuk. A rendszer üzenetet fog küldeni, ha a familiárisunk kikelt. Célszerű rögtön megetetni, szüksége lesz az élelemre.

Ha egy familiárist visszateszünk a tojásba, megmarad a neve, a neme, szerencséje. Ha felnövesztettük, felnőtt marad. Ha újból kikeltjük, a ragaszkodása ismét 20%-os lesz, újra fel kell tornázni 100%-ra, illetve a napjainak a száma is nullázódik újból.

A familiárisok adatai:

Élelem:
Minden familiárisnak megvan az adott élelme, besorolástól függően ez különbözik. Kötelező etetni őket, különben csökken az energiájuk, a végén visszakerülnek a tojásba. Emellett a ragaszkodásuk is csökkenhet, ami pedig hatással lehet a teljesítményükre. Élelmet vagy a butikban vagy a felfedezőutakon találhatunk a megadott helyen és egyszerre maximum 15 napnyi élelmet tudunk adni neki. A többi megmarad a készletben (ezt fel lehet tornázni maximális 30 db-ig hogy biztosan ne fogyjon el).

Ha nem szeretnénk külön megnyitni a butikot, akkor a Familiáris oldalán az élelem ikonja felett található “+” jelre kattintva, bedobja a vásárlás ablakát, anélkül, hogy átdobna az oldal a butikba.

Energia:
Minden familiárisnak megvan az adott energiaszintje, ami növesztés után nő valamennyivel, de ezután nem lehet változtatni rajta. Ha egy nap elfogyott az összes energiája, újra lehet tölteni Energiaitalokkal vagy várni kell a következő napig, mikor újratöltődik. (Vigyázzunk: egyes helyeken a térképen megtámadhatják a famit és csökkenhet az energiája).

Ragaszkodás:
Minden familiárisnak amikor kikeltjük 20%-os a ragaszkodása, ez a minimum. Ha ez alá csökken, akkor automatikusan visszakerül a tojásba. Felfedezőutakon tudjuk növelni a ragaszkodását (Vigyázz: egyes helyeken nő, ám egyes helyeken csökkenhet is). Maximális érték 100%.

Szerencse:
Minden familiárishoz tartozik egy megadott skála érték (-tól, -ig) mennyi lehet a minimum és maximum szerencséje, de mindenkinek a puszta szerencséjén múlik, hogy az adott familiáris mekkora szerencsével születik (ugyan azon fami esetében sem egyforma soha). Ez növesztés alkalmával ismét nőhet/csökkenhet. Ritkaságtól függően nőnek az értékek (hétköznapi famiknak a legalacsonyabb, legendás famiknak a legmagasabb).

A familiárisok teljesítménye:
Minden familiáris teljesítménye a szerencsén múlik. Nincs meghatározva, hogy ugyan az a familiáris két játékosnál ugyan úgy fog teljesíteni. Még egyazon famik között is lehet nagy különbség, lehet hogy másnál jól teljesít, nálunk viszont rosszul – és fordítva. Értelemszerűen minél nagyobb a familiáris szerencséje, annál jobban kéne teljesítenie, de sajnos ez sem mindig garancia. Az is észrevehető, hogy sok familiáris elkezd idővel lustulni – ekkor érdemes elgondolkozni a cserén.

Térképek:
Minél több epizódot játszunk végig, és növeljük a szintjeink számát, annál több hely válik elérhetővé a térképeken.
Jelenleg a The Origins (1. évad) 3 térképpel büszkélkedhet: Eel városa, Jáde partja, Fenghuang templom. A New Era (2. évad) eggyel: Eel városa. A nevekhez csatolt linkeken láthatjátok a segítséget az egyes térképekhez, hányas szinttől/epizódtól elérhető és mik találhatóak a térképen.

Minden térképen előre meghatározott dolgok találhatóak, melyek lehetnek ruhadarabok, élelmek, csalik, alkímiák és tojások. A helyekhez számláló tartozik, ám ez csak a ruhákra vonatkozik, ha az ott található darab összes színét kigyűjtöttük, akkor “kimaxoltuk” az adott helyet és onnan már csak más tárgyakat hozhat (mivel a ruhadarabok egyes színeiből a maximálisan megszerezhető darab 1).

Minden helyhez adott mennyiségű energia és idő szükséges, ezt kiírja amikor rákattintunk a helyre.


Aranyrögért cserébe lerövidíthetjük a várakozási időt, minél kevesebb idő marad hátra, annál kevesebb rögöt kell adnunk cserébe. Mikor visszatér egy útról, kattinthatunk a sárga “Felfedezés azonnal” gombra, ekkor az ott látható összeg azonnal levonódik a rög készletünkből, és rögtön feldobja azt, amit a famink a következő útról hozott. Ha nincs elegendő aranyrögünk, akkor hibaüzenetet küld a rendszer.

Amikor az idő letelik és a familiáris visszatér, nincs dolgunk, a térképen rögtön felugrik az ablak, ami mutatja, mit talált a familiárisunk. Ha ruhát, élelmet, csalit vagy alkímiát talál, nincs sok dolgunk, küldhetjük a familiárist ugyan arra a helyre újra, a kék “Felfedezőút” gombbal, vagy az x-re kattintva bezárhatjuk az ablakot és választhatunk másik helyet.

Ha familiárissal találkozik, csalira lesz szükségünk, hogy elfogjuk.


Nem elég kiválasztani a megfelelő csalit, szerencse szükséges, mert nem minden esetben fogja meg. A csali kiválasztására 5 percünk lesz, ha ez letelik, automatikusan elszalasztja. Sokszor előfordulhat hogy a megfelelő csali kiválasztása ellenére is elszalasztja, nincs mit tenni, újra kell próbálni.
Ám ha a nem megfelelő csalit próbáljuk meg használni, akkor nincs esély rá, hogy megfogja, ezt más szöveggel fogja jelezni a rendszer is. (De a familiárisok adatlapjain minden fontos információt megtaláltok a blogon az egyes famikról).

Ha nem szeretnénk elfogni, mert nincs hozzá csalink, vagy nincs szükségünk a familiárisra, akkor csali választás nélkül csak a “Felfedezőút befejezése” gombra kell kattintanunk.

Lépések:
Ha van a készletünkben a familiárishoz illő csaliból akkor kiválasztjuk azt, majd rányomunk az Elfogásra és várunk. Ha egy tojás képe jelenik meg, sikeres volt az elfogás, ha csak szöveg, akkor sajnos nem.
Ha nincs a készletünkben a familiárishoz illő csaliból, tudunk venni a butikból (egyes familiárisok csalija csak ott elérhető, némelyik csak aranyrögért cserébe), vagy a piacról. Ezután a lépések ugyan azok, de erre a vételre pusztán 5 percünk van.

Ládák:
Amikor a familiárisunkat felfedezőútra küldjük, de ő nem talál ruhát vagy familiárist, akkor az éppen soron következő ládák beszámítják a felhasznált energiapontokat, és ha feltöltődött annyi energia, amennyit megadtak, kibonthatjuk a ládát és véletlenszerű ajándékot nyithatunk belőlük. Ha az utolsó ládát is kinyitottuk, lenullázódik és kezdődik elölről.

200 energiapont – Kis energiaital (ha felhasználjuk +50 energiát kap a famink)
300 energiapont – Nagy energiaital (ha felhasználjuk +100 energiát kap a famink)
500 energiapont – Hétköznapi kategóriájú meglepetés
1000 energiapont – Ritka kategóriájú meglepetés
2000 energiapont – Epikus kategóriájú meglepetés
3000 energiapont – Legendás kategóriájú meglepetés

Mindenkinek kellemes ismerkedést kívánok a familiárisokkal, és remélem megtaláljátok a hozzátok leginkább illő jószágot! ^^

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s